onsdag den 27. marts 2013

God påske...

Sidste hverdag inden påsken er kommet og jeg er klar til snart at holde fri.

Efter jeg fandt de små æg med dykkermasker i går - kunne jeg ikke slå dem ud af mit hoved. Så her er min familie ÆG. 

Far og søn er klar til bølgerne - mens mor står bagved og kigger på, for hun vil ikke have vådt hår. Mere virkelighedsnært bliver det vist ikke....





















Skal du holde påskefrokost i år - ville det fantastisk at lave en hel familie af æg, med onkler og tanter - som kunne pynte midt på bordet. 
Man kunne også lave én til hver person, som lignede denne person og som stod ud for hver plads - som et bordkort. Nogle med briller, nogle med skæg eller stubbe, nogle med meget hår og nogen uden - så ville det være sjovt at se, om alle kunne finde sin plads?

Jeg skar et lille hul (på størrelse med en 25-øre) i bunden - og så kan ægget godt komme ud. Man kan også vælge at lave et lille hul i begge ender og så puste ægget ud - men så får man både hul i top og bund. Tegningerne på ægget er lavet med en lille sprittusch. Dykkermasken er et låg fra en mælkekarton. Dykkerfødderne er lavet af orange karton. 


Løgplanterne er købt og sat i vase























Mine ler-æg er malet færdig med kobbermaling og klar til at blive hængt op
- de er blevet så fine.


























Gækkebrevene er sendt af sted og lakrids-marcipanæggene er spist!
Jeg er vist så klar som man kan blive - god påske

Vi ses når hverdagen kommer igen...


// Katrine



Ingen kommentarer:

Send en kommentar